מקור ראשון: "דרוקס 'כתב' בזכות פועלו פרק חשוב בתולדות האמנות הישראלית"

דרוקסלנד, 1974, אוסף לוין

האמן מיכאל דרוקס הלך לעולמו בגיל 81 בעיר לונדון בה התגורר מתחילת שנות השבעים. דרוקס נחשב לאחד מבכירי האמנות המושגית הישראלית. בראיון לאתר מקור ראשון שפורסם לאחרונה, התראיינו גדעון עפרת, מבקר אמנות מוכר ומחבר של ספרי אמנות רבים, ועופר לוין GTI, אספן אמנות מוכר והבעלים של אוסף לוין, אחד מאוספי האמנות הישראלית המקיפים בעולם.

"בראשית שנות השבעים עסק דרוקס רבות באמנות גוף, קרי שימוש בגופו במיצגים מצולמים ובמפות. מפות היו נושא ונשוא למספר אמנים מושגיים בישראל של אותה עת ובשנים לאחר מכן. דב אורנר, יהושע נוישטיין, דגנית ברסט, רפי לביא ופני יסעור הם רק כמה שמות בולטים מתוך רשימת אמנים שעסקו במפות", הסביר עפרת.

"גם שנים לאחר הגירתו של דרוקס מישראל, הוא המשיך לא רק לבקר ולהציג בתערוכות בישראל, אלא גם ליצור דימויים שלא ניתן לטעות בשיוכם לארץ ישראל ולמרחב המזרח תיכוני, כגון דמות של ערביה עטויית רעלה, תאנה, רימון ועוד. למרות שטען שהסיבה להגירתו הייתה רצונו ליצור לעצמו את הקוד שלו בחיים, משוחרר מכל שיוך ולחצים מבחוץ ומבלי להזדקק להיסטוריה, דרוקס ‘כתב’ בזכות פועלו פרק חשוב בתולדות האמנות הישראלית", הוסיף לוין.

קריאה נוספת

Scroll to Top
דילוג לתוכן