התערוכה כוכבלבפרפרקשת של אמיר שפט

from the gallery-STARHEARTBUTTERFLYRAINBOW

לוין אמנות חברה ותרבות תמכה בהפקת תערוכת היחיד וקטלוג התערוכה כוכבלבפרפרקשת של האמן אמיר שפט. התערוכה הציגה שתי סדרות עליהן עבד האמן באותה תקופה: כוכבלבפרפרקשת – ציורי שמן אקספרסיביים של דימויי קיטש על-זמניים, והחיים – ציורי בבושקות העוסקים במעגל החיים והמוות באמצעות טכניקה נאיבית ומשחקית. התערוכה הוצגה בגלריה גורדון בספטמבר 2015.

אודות התערוכה

כוכב, לב, פרפר וקשת, ארבעה מוטיבים פשוטים, תמימים ופופולריים שכמעט כל ילד יודע לצייר, עומדים במרכז תערוכת היחיד שהציג שפט בגלריה גורדון בשנת 2015. את סדרת ציורי השמן כוכבלבפרפרקשת החל שפט לפתח בשנת 2013. העבודות שבסדרה מטפלות בדימויי הקיטש הללו באופן אירוני ובו בזמן מלא אמונה. כך יוצר שפט מאבק בין המופשט והאקספרסיוניסטי בשחור לבן לבין הקיטש הצבעוני; בין המשחקי לאותנטי. אך המאבק מתגמד אל מול העושר הציורי המרובד שחוגג בסופו של דבר את אהבתו הגדולה של שפט למדיום הציורי.

על סדרת ציורי החיים, גוף העבודות השני שהוצג בתערוכה, החל שפט לעבוד עוד בשנת 2012 עם סיום לימודי התואר השני שלו בבצלאל. במרכז הסדרה עומד דימוי הבבושקה. בדומה לכוכבלבפרפרקשת, סגנון הציור בסדרת החיים הוא תמים ומשחקי. עם זאת הוא טומן בחובו רובד נוסף ועמוק יותר המתבונן במעגל החיים והמוות ובמתח של חילופי דורות. מראה הבבושקות מזכיר קצת סרקופג ובכך מאזן את הסגנון הדקורטיבי והילדותי עם מימד של זמן וסופיות. גם כאן ניתן לחוש את חדוות הציור בקומפוזיציות, אך גם את הדרמות המשפחתיות הרוחשות בין הבובות התמימות למראה.

אודות האמן

אמיר שפט נולד בשנת 1978 בירושלים. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ואמנות מאוניברסיטת בן גוריון (2004), ותואר שני באמנות מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל (2013). שפט למד גם בבית הספר לציור ריאליסטי "התחנה" שם הרצה בין השנים 2011 ו-2012.

לאורך שנות עבודתו כאמן הציג שפט מספר תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות. עד כה, יצירותיו נרכשו על ידי אוספי אמנות פרטיים וציבוריים בישראל, צרפת, אוסטריה, גרמניה, ארצות הברית ודרום אפריקה.

כאמן, שפט פעיל בתחומי הציור, הצילום והשירה, ומיוצג על ידי גלריה גורדון בתל אביב. מאז כוכבלבפרפרקשת הציג שתי תערוכות יחיד נוספות בגורדון, Stars & Stripes בשנת 2016 ו-I Never Meant to Paint Butterflies בשנת 2018.

קריאה נוספת

Scroll to Top
דילוג לתוכן