סרט תיעודי של ערוץ ORF III האוסטרי – "הגירת האוסטרים לפלשתינה"

לוין אמנות, חברה ותרבות מיסודו של עופר לוין תמכה בסרט התיעודי Österreichische Emigration nach Palästina  ("הגירת האוסטרים לפלשתינה") של ערוץ ORF III האוסטרי. הסרט מספר את סיפורם של יהודים אוסטרים שעזבו את אוסטריה לפלשתינה מרצון לפני 1938 או בעל כורחם לאחר האנשלוס.

גיבוריו הם דמויות בולטות אשר תרמו לכלכלה, לתרבות ולחברה בפלשתינה והפכו לאבות ולאמהות המייסדים של מדינת ישראל. שתיים מן הדמויות המרכזיות בסרט הן טדי קולק וארי רט.

תיאודור "טדי" קולק גדל בוינה והיה פעיל בתנועת "החלוץ" באירופה. בשנת 1934 הוא היגר לארץ ישראל. בין השנים 1940 ו-1947 הוא עבד עבור הסוכנות היהודית באירופה ולאחר מכן עבור ארגון "ההגנה" ובתור ראש לשכת בן גוריון. יחד עם זאת, הוא מוכר כיום יותר מכל כראש העיר האגדי לשעבר של ירושלים (1965 – 1993).

עופר לוין GTI

ארי רט, ממייסדי קיבוץ חמדיה, החל את הקריירה העיתונאית כעוזר עיתונאי באו"ם בניו יורק. הוא מונה בשנת 1975 לעורך העיתון בשפה האנגלית "ג'רוזלם פוסט", תפקיד שבו כיהן עד 1989. ב-2005 הוא זכה מחדש באזרחותו האוסטרית, והתגורר בוינה עד למותו בשנת 2017.

הסרט מתאר את התקופה הראשונה של אותם יהודים בארץ ישראל ועוסק בסוגיות של הגירה ועקירה, במסע אל הבלתי נודע ובהתגברות על מכשולים.

לצפייה בסרט לחצו כאן

קריאה נוספת

Scroll to Top
דילוג לתוכן