הכל נשאר במשפחה: מורשת משפחתית באמנות הישראלית

מתוך התערוכה "הכל נשאר במשפחה"

לוין אמנות חברה ותרבות השתתפה במימון קטלוג "הכל נשאר במשפחה: מורשת משפחתית באמנות הישראלית" ואף השאילה לתערוכה מספר יצירות מתוך אוסף לוין. התערוכה התקיימה בגלריית הסנאט של אוניברסיטת בן גוריון והציגה יצירות של גדולי האמנים הישראליים לצד יצירות של בני ובנות משפחותיהם. קטלוג התערוכה כולל תמונה מייצגת, שני מאמרים וקורות חיים מקוצרים לכל אמן.

אודות התערוכה

"הכל נשאר במשפחה" עוסקת בסוגיית 'העברת השרביט' בשושלות משפחתיות של אמנות ויצירה ישראלית. במלאת שבעים שנה למדינה, ביקשה תערוכה זו להציג תמונה רחבה של האמנות הישראלית על דורותיה, אך הפעם מזווית קצת אחרת. לא עוד תצוגה כרונולוגית או חלוקה על פי זרם או סגנון, אלא הצגת האמנים ויצירותיהם בהקשרם המשפחתי.

התערוכה כללה מעל 100 יצירות של 67 אמנים המרכיבים 21 משפחות בולטות בהיסטוריה של האמנות הישראלית. יצירותיה של כל משפחה נתלו יחדיו בצפיפות שמאפיינת תלייה של תמונות משפחתיות על קיר הסלון. אופן התליה הנכיח את הדיאלוג הרב דורי בין היוצרים והיצירות ואפשר למבקרים לשוטט בין המשפחות ולראות איך השפה האמנותית עברה ו/או השתנתה מדור לדור במשפחות השונות.

בין המשפחות המשתתפות בתערוכה נמנות משפחת קדישמן, גבע, גרשוני, ראוכוורגר, דה לנגה, שץ, אבו שקרה ואורבך-עפרת.

אודות האוצרים והקטלוג

תערוכה זו הופקה כחלק מקורס אוצרות בהנחייתו של פרופסור חיים מאור בחוג לאמנות של אוניברסיטת בן גוריון. מאור, אמן פעיל, אוצר ומרצה, עוסק רבות ביצירתו במרכיבי זהותו האישית לנוכח סיפורו המשפחתי. לכן אין זה מפתיע שהגה את נושא התערוכה – מבט מקיף באמנות הישראלית דרך הפריזמה המשפחתית. במהלך הקורס התחברה כל סטודנטית לאחת ממשפחות האמנים, חקרה, ראיינה, בחרה יצירות ודאגה לכל הפרטים הנדרשים.

כך בעצם צללה כל אחת לביוגרפיה משפחתית מסוימת ואצרה קיר או שניים מתוך התערוכה על בסיסה. קטלוג התערוכה מקבץ יצירות נבחרות וקורות חיים של כל משתתפי התערוכה יחד עם טקסטים תיאורטיים על כל אמן בעברית ובאנגלית. הקטלוג עוצב על ידי סטודיו 'מגן חלוץ' והודפס בעברית ובאנגלית.

קריאה נוספת

Scroll to Top
דילוג לתוכן