עופר לוין GTI: "המפה – לקרוא בין הקווים" | לוין אמנות, חברה ותרבות

עופר לוין - מפה - GTI

במסגרת התערוכה "מפה – לקרוא בין הקווים", שנערכה בין התאריכים 15/3 – 31/7 בשנת 2018, הוצגה סדרת התצלומים "התנחלות", שהיא לקט מתצלומיו של האמן גסטון צבי איצקוביץ. הלקט מהווה חלק מאוסף לוין לאמנות ישראלית, הנמצא בבעלותו של אספן האמנות והאסטרטג הפיננסי עופר לוין GTI

גסטון צבי איצקוביץ, יליד 1974, נולד בבואנוס איירס, ארגנטינה ועלה לארץ ב-1980. הוא למד בבית הספר לצילום מוסררה בירושלים ובבצלאל. אוצרת הצילום של מוזיאון ת"א נילי גורן אמרה כי: "תצלומיו של גסטון איצקוביץ מצטיינים בהתבוננות קשובה ל'מקום' ובהתייחסותם לנוף מנהלים דו-שיח ייחודי עם הצילום המודרני והעכשווי. מבטו המופנם והמדויק לוכד סימנים בדרך ושרידים של התרחשויות ופונה פעמים רבות כלפי מטה, אל האדמה. התמקדותו בפני השטח המרובדים חושפת מורכבות אסתטית, פוליטית ורגשית ומתגבשת לניסוח טיפולוגי של המקום". 

באשר לסדרה "התנחלות" הסבירה גורן: "אווירת הניכור בין הנושא לגוף מתגברת ומתחדדת בצילום המבנים הפזורים בשטח. […] למעשה אלו דיוקנאות, כאשר אופי הבנייה והסגנון מקבילים לפיזיונומיה ולשפת הגוף האנושית והשתלבותם בפני השטח מקבילה ליחסים בין האדם לנוף […] גסטון בחר להדגיש בבתים שצילם את החיבור הרופף והבלתי מהודק לקרקע החולית או הסלעית ולחשוף פרטים רבים מסביבם, שמעידים על ארעיות ושינוע".

קריאה נוספת

Scroll to Top
דילוג לתוכן